DVBLink stopped working on 23-Feb-2017

DVBLink TV Server for Synology NAS is discussed here!

DVBLink stopped working on 23-Feb-2017

Postby mrentsch » Fri Feb 24, 2017 8:41 pm

Hello all,
this is my first post on this Forum. Since weeks I run DVBLink with perfect Performance, excellent solution to record TV from satellite.
However, the System stopped working on 23-Feb-2017.
This is the Setup:
DVBLink Server 6.0.0 14072
DVB Link TV Source 6.0.0 14072
PCTV 461e DVB-S2 USB Receiver
Synology 216j DSM6.1-15047
Problem is, DVBLink does not detect the PCTV461e anymore. It says Device Not Present. In Synology "Systemsteuerung", in contrast, the Device IS present.
PCTV461e works well if connected to Windows PC.
I did Troubleshooting and I learned there has been a synology DSM update 6.1 that night 23-Feb-2017.
Maybe the broken System is in relation to that? The System run perfect since many weeks without Problems.
I have to admit I have Basic technical knowledge only, I am not a Linux expert.
I have learned that synology does not Support DSM downgrade. So I want to ask you guys for some advice.
How can I get the System working again?

In any case, I add the log files.
Thanks for your replies.
Attachments
dvblink-log-20170224-1930.zip
(17.77 KiB) Downloaded 150 times
mrentsch

Re: DVBLink stopped working on 23-Feb-2017

Postby mrfixit » Sat Feb 25, 2017 5:41 pm

Hallo mrentsch,

das Problem liegt im neuen Kernel von DSM 6.1, für den der Treiber neu kompiliert werden muss. Du wirst solange warten müssen bis eine neue TVSource Version rauskommt, die für DSM 6.1 kompiliert wurde.

Mein Tipp: Immer erst schauen ob eine TVSource Version für das angestrebte Update vorhanden ist und erst dann DSM updaten.

Viele Grüße

mrfixit
mrfixit

Re: DVBLink stopped working on 23-Feb-2017

Postby mrentsch » Sat Feb 25, 2017 8:10 pm

Ah, ok. Danke für den Hinweis. Ich hab jetzt das DSM-Autoupdate auf der Synology ausgeschaltet. Ich kann warten kein Problem, zum Glück verwende ich das System nur privat. Ich stelle mir vor für Business Kunden oder Unternehmen, die Synology Systeme geschäftlich benützen und brauchen ist so eine Vorgehensweise seitens Synology wohl ziemlich riskant, also ich meine dass man nicht mehr auf ne Vorgängerversion zurück kann wenn man mal Update gemacht hat, im Falle von Inkompatibilitäten. Sowas kann ganz schön gefährlich werden wenn man als kleines Unternehmen darauf angewiesen ist. Naja also nochmal Danke für Deine Anteort...
mrentsch

Return to DVBLink TV Server for Synology NAS